Uitgelicht

Techniek in de klas

1. Hoe haal ik een balpen uit elkaar en steek het terug in elkaar: onderzoeken wat de functie is van elk onderdeel.

2. Balpennenfabriek: hoe organiseer ik het beste om zo snel mogelijk 4 balpennen terug in elkaar te steken.

3. Bespreking: hoe georganiseerd? Hoe verliep het? Moeilijkheden?

4. Slot: wie heeft de balpen uitgevonden?

Zeeklassen dag 3

Laatste dag, AL!

Om 7 u opstaan om onze valies te maken, wonder boven wonder zaten we op tijd aan de ontbijttafel. Goed gedaan klas!

We maakten zelf onze lunch en vertrokken richting station Oostende. Daar namen we de tram, weg naar Blankenberge. Die parel aan de kust.

Er werd veel gesproken over regen, maar gelukkig viel die enkel toen wij binnen waren in Sealife, gelukkig kochten we massaal poncho’s 😅. In Sealife zagen we een zeeleeuwenshow, pinguïns 🐧 , otters, roggen en veeeel visjes.

Van Blankenberge trokken we door naar Zeebrugge, daar namen we de Zephire, voor een rondvaart in de haven.

Helaas, laatste activiteit, dus moesten we met de tram richting de Ploate, onze jeugdherberg. Nog ‘snel’ onze kunstwerkjes van MU-ZEE gaan ophalen en dan met de bus naar huis.

Veel te laat , excuses.. maar hè,

We hebben ze nog alle 25. 😉

Zeeklassen dag 2

Geef acht – Ter plaats rust – Groet –

Vliegt de blauwvoet – Storm op zee!

Als het nu nog geen echte zeemannen en vrouwen zijn, dan worden ze het nooit. We zijn vandaag getrakteerd op een overdosis ZEE.

Met een lengte van 78,33 meter is de Mercator een indrukwekkend Opleidingsschip dat kadetten leert zeilen. We hadden mannen nodig om het stuur te bedienen, de zandbanken in het oog te houden en andere taken.

Ook hebben we krabben mogen vangen en enkele weetjes over krabben bijgeleerd 🦀.

Nadien waren we meer gesmolten dan ons ijsje, dus moesten we wel verkoeling zoeken in de zee.

We sloten onze dag af met een avondwandeling bij zonsondergang.

EXIT dag 2

Pss : we hebben ze nog alle 25 🙏

Zeeklassen dag 1

Wat een dag, goed begonnen, goed geëindigd!

Het begon allemaal deze morgen met ons lied, waar jullie verplicht moesten naar luisteren. Bedankt daarvoor 🙌.

Na anderhalf uur rijden waren we al aangekomen op de dijk van Oostende. Na een korte verkenning hebben we onze boterhammen opgegeten aan de kunstige werken (rode blokken) van Oostende.

Nog geen twaalf uur maar ik kon de kinderen niet meer tegenhouden om op het strand te gaan spelen, en eerlijk gezegd, ik had er ook ferm goesting in! Dus zijn we maar direct in het water gesprongen, over de golven gegleden en meermaals kopje onder gegaan.

We vertrokken voor een wandeling van 25minuten naar het MU-ZEE. Maar eerst, tussenstop aan een ijsjeskraam. Want eerlijk, een dag aan de zee, is een dag met een ijsje.

In het Mu-zee kregen we een uur informatie over hedendaagse en minder hedendaagse kunstenaars die ‘marinen’ tekenden. Achteraf kregen we een uur een workshop over de horizon en zijn lijnen en kleuren.

Kijk, de zon schijnt en het is nog maar half 5, wat doen wij dan? Nog eens in de zee duiken natuurlijk!

Rond 18u hebben we het strand verlaten en keerden we terug naar onze herberg. Tijd om ons te installeren op de kamer.

Om 19u was er een lekkere maaltijd met soep en dessert voorzien. We mochten zelfs nog eens bijnemen! Jumjum.

De dag sloten we af met gezellige, gezelschapsspelletjes.

21u, slaaptijd!

Ps: we hebben ze nog alle 25 🥳

Groepswerk project Vietnam

De leerlingen maakten kennis met het land Vietnam. Onze experten, gidsen, journalisten, organisatoren en verkenners gingen aan de slag!